ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ

 

                                                         

 

1.Η Ανεργία στους Νέους

2.Γενικά περί Ανεργίας

3.Μετά το Τ.Ε.Ε τί...

      

 

1. Η Ανεργία στους Νέους

 Άνεργοι νέοι με γονείς χαμηλοσυνταξιούχους, χωρίς ιδιόκτητη οικία, με την επιβάρυνση άμεσης φορολογίας σε όλα τα αγαθά ευρείας καταναλώσεως ή και “τολμηροί άνεργοι”, σύζυγοι, με ένα ή δύο παιδιά, δεν πείθονται “τοις κείνων αγκαλιάσμασι” επ' ουδενί λόγω.

         Ζουν στην απελπισία και οδηγούνται στην περιθωριοποίηση εξαιτίας         

    στερήσεως οικονομικών πόρων και παραγκωνισμού τους από τη παραγωγική ζώνη.  Καραδοκούν κοινωνικά επικίνδυνες ιώσεις. Ναρκωτικών χρήση και εμπόριο, ληστεπιθέσεις, αυτοκτονίες.

     Κι αυτοί οι άνθρωποι διαθέτουν κάποια δυσαπόκτητα “χαρτιά" κορνιζοποιημένα από Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι.. Στερήθηκαν ακόμα και την ένδυση και την υπόδηση για την απόκτησή τους. Ξενύχτησαν στη μελέτη, οι γονείς τους πλήγιασαν τα χέρια τους σε πράξεις προσθαφαίρεσης για την εξοικονόμηση ενοικίου και ημιδιατροφής των παιδιών τους, των καμαρών τους, τότε που ευελπιστούσαν στο καλύτερο αύριό τους.

      Το μεγάλο πρόβλημα της ανεργίας, της νεανικής ανεργίας, πρέπει να αντιμετωπισθεί επιτέλους με υπερευαισθησία από τους μεγάλους αιρετούς του Κοινοβουλίου.

   Σε 446.379 άτομα ανήλθε ο αριθμός των ανέργων το 1996, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΣΥΕ (1990:281.100 άτομα).

  Απ' αυτούς 262.731 άτομα ήταν νέοι κάτω των 29 ετών.

260.048 άτομα (ή 58,3% των ανέργων) ήταν άνεργοι μακράς διάρκειας, δηλαδή περισσότερο από 12 μήνες. Απ' αυτούς 152.044 ήταν νέοι κάτω των 29 ετών (ή 58,5% των μακροχρόνια ανέργων).

Επιπλέον, από τους 446.379 άνεργους στο σύνολο της χώρας, όπως ήδη αναφέραμε, οι 228.909 ή το 51,3% περίπου υπάγονται στην κατηγορία ''ΝΕΟΙ'', στην οποία ανήκουν όλοι αυτοί που δεν εργάστηκαν ποτέ στο παρελθόν και αναζητούν πρώτη φορά εργασία.

   

 

 

 

 

2. Γενικά περί Ανεργίας

 

Τώρα που η ανεργία απειλεί κάθε εργαζόμενο, όσοι εργάζονται προσκολώνται αρρρωστημένα στις θέσεις εργασίας τους. Το σύγχρονο πανόραμα είναι λογικό μέσα στον παραλογισμό του όσο κάποιοι δεν βρίσκουν δουλειά και δεν ξέρουν τι να κάνουν, οι υπόλοιποι δεν έχουν χρόνο για να κάνουν τίποτε πέρα από το να αυξάνουν την παραγωγικότητα.

       Η Aνεργία στη χώρα μας έχει εξελιχθεί σε αχίλλειο πτέρνα του συνολικού οικοδομήματος του κράτους πιέζοντας ασφυκτικά προς κάθε κατεύθυνση για την άμεση επίλυση του. Οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις έχουν αναλώσει το σύνολο της ενέργειας τους σε στείρες αντιπαραθέσεις χωρίς να μπορούν να παράγουν λύσεις, ουσιαστικές και ριζοσπαστικές προτάσεις που θα άρουν το αδιέξοδο και θα εγκαινιάσουν μια νέα σελίδα στο υπάρχον σκηνικό.      

      Πρέπει λοιπόν κάποτε αυτή η κοινωνία να εκπληρώσει τα στοιχειώδη καθήκοντα της. Να επαναδραστηριοποιήσει και να διευρύνει την αγορά εργασίας με την προσέλκυση νέων επενδύσεων . Να εφαρμόσει με σοβαρότητα τα ευρωπαϊκά προγράμματα κατάρτισης εργαζομένων, ώστε οι νέοι άνεργοι να αποκτήσουν και πάλι ελπίδα για τη ζωή.

 

 

3.Μετά το ΤΕΕ τι...

 

Ενδεικτικά αναφέρουμε μερικές βασικές πληροφορίες για τα ΤΕΕ.

Η δευτεροβάθμια Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση αποβλέπει στο συνδυασμό της Γενικής Παιδείας με την εξειδικευμένη τεχνική και επαγγελματική γνώση με σκοπό την επαγγελματική ένταξη στην αγορά εργασίας.

 Στα ΤΕΕ οι σπουδές διαρκούν από δύο έως τρία έτη και οργανώνονται σε 2 κύκλους.

 Ο Πρώτος Κύκλος διαρκεί δύο έτη και οι απόφοιτοι έχουν την δυνατότητα:

     Α: Να αποκτήσουν Πτυχίο Επιπέδου (2)

     Β: Να συνεχίσουν τις σπουδές τους στο β' κύκλο σπουδών των ΤΕΕ.

     Γ: Να εγγραφούν στη β' τάξη Ενιαίου Λυκείου

Ο Δεύτερος Κύκλος σπουδών διαρκεί ένα έτος και οι απόφοιτοι έχουν την δυνατότητα:

     Α:Να αποκτήσουν Πτυχίο Επιπέδου (3)

     Β:Να εγγραφούν σε αντίστοιχη ειδικότητα των ΙΕΚ στο 3ο εξάμηνο, ή Ανωτέρα Σχολή Εμπορικού     Ναυτικού.

     Γ:Να συνεχίσουν τις σπουδές τους σε ΤΕΙ.

 

Τα ΤΕΕ προήλθαν από την κατάργηση των ΤΕΛ, ΤΕΣ, ΕΠΛ, και το απολυτήριό τους είναι ισότιμο ως προς το επίπεδο εκπαίδευσης με αυτό του Ενιαίου Λυκείου.

 

Στο Τέλος και οι δύο κύκλοι έχουν πρόσβαση στην αγορά εργασίας ( ώς ελεύθεροι επαγγελματίες, στελέχη επιχειρήσεων. Στον Δημόσιο τομέα, στην τοπική αυτοδιοίκηση  ( Δήμους, Κοινότητες, Νομαρχίες).

Νομικά  πρόσωπα  Δημόσιου-Ιδιωτικού Δικαίου, οργανισμούς του Δημοσίου ( ΔΕΗ, ΟΤΕ, κλπ).

Μπορούν επίσης να συνεχίσουν τις σπουδές τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ( Ανώτατες σχολές, 
ΤΕΙ), με Πανελλήνιες εξετάσεις σε ορισμένα μαθήματα, και σε Πανεπιστήμια του Εξωτερικού για απόκτηση Πτυχίου Επιπέδου (4).                            

 

Επιστροφή στην Αρχή